| IC-kart R4 | | Bak IC-kart R4 ligger det 36 års erfaring med bygging av små raske kjøretøy, de siste 25 år kun med crosskart.
Resultatlistene taler for seg, IC-kart er den mestvinnende crosskart gjennom tidene og vant alle gullmedaljer i det norske og svenske mesterskapet i 2011, 2012, 2013 og 2014
7 hovedgrunner til å velge IC-kart og R4:
* Lett
* Sterk
* Driftsikker.
* Startrask
* Gode kjøreegenskaper.
* Tøft design
* Størst utvalg av reservedeler.
* Best på pris.
Les mer om detaljene nedenfor:

R4 har en unik konstruksjon som kombinerer god funksjon, styrke og lav vekt. Vekten er den klart laveste på markedet, en kjøreklar 85cc kan bygges kjøreklar fra kun 175kg, en 650cc fra kun 195kg.
Hovedramme
* Skreddesydd ramme for høyre eller venstreplassert motor. Dette betyr ingen kompromisser, ingen ekstra braketter, optimal vektfordeling og utnyttelse av plassen
* Buede rør i buråpning og hjulavvisere gir pent design
* God innvendig plass selv til store personer
* Sveiset i avansert presisjonsjigg

Forstilling og styring
* Skråstilte opphengs armer gir gode styreegenskaper tross mye vekt på bakhjulene.
* Spesiallagede vinklede kuleledd i forstilling gir mulighet for ekstrem lang fjæringsvei
* Tannstangstyring gjør karten meget retningsstabil og uten svikt i rattstamme.
* Hjulspindler laget etter rørprinsipp gir meget høy styrke og lav vekt
* Rask justering av spissing ved at du kun trenger å justere de ytre ledd på styrestag
* Styresnekke kan justeres opp/ned for eksakt retningsstabiltet.
* Ratt kan justeres opp/ned og sideveis trinnløst.
* Øvre aarm kan justeres for å endre castervinkel.
* Forberedt for påmontering av stabilisatorstag.
* A-armene har utskiftbare bruddbraketter foran, disse ryker ved harde kræsj og begrenser skadene på rammen opptil 100%.
* Støtdempere foran kan heves og senkes uavhengig, både stegvis og trinnløst.
* Ekstremt hjulutslag ved fullt rattutslag, hele 58 grader på innerhjulet. Dette gir mindre sjanse for snurring.
* Forberedt for montering av frambremsskive og kaliper for 650.
 
Bakstilling
* Baksvingens U-formede tverr-rør gjør at du kan flytte stolen langt bak for raskere start.
* Baksvingens tverr-rør gjør svingen vridstiv noe som bidrar til høy styrke og bedre styring.
* Forberedt for ombygging til singel støtdemper (prolink). Gir raskere justeringer og bedre progresjon
* Bremsesenker er standard. Kan gjøres om til fast.
* Kjedeføring både oppe og nede sikrer at kjede ikke hopper av.
* Justerbar sporvidde.
* Støtdempere kan heves og senkes både stegvis og trinnløst.
* Gummiforing mellom motor, baksving og ramme sikrer mindre vibrasjoner og mye lenger levetid på rammen.
* Bakre motorfeste intregert i baksving for optimal styrke og lav vekt.

Pedalboks
* Komplett unit som er enkel å montere og flytte.
* Stående pedaler for riktig ergonomi og optimal kjørefølelse
* Alle pedaler har trinnløs justering på startpunkt ...fra 90 grader vertikalt og 20 grader frem.
* Trinnløs stoppjustering på clutch og gasspedal i fremre stilling for avlasting og lengre levetid på wire.
* Trinnløs justering av clutchens girforhold for ønsket følsomhet.
* Progressiv gasspedal for optimal kjørefølelse.
* Hydraulisk clutch.
* Forberedt for frambrems for 650 med trinnløs justerbar trykkfordeler fram/bak.
* Forberedt for montasje av håndbrekk som virker valgfritt kun på bakbrems eller frambrems ved 4 hjulsbrems (650).
* Alle wire og slanger har mulighet for vertikal tilkobling for minimalt vedlikehold og ryddig bunnplate.
* Fri plass mellom pedaler og stol.
* Lav vekt, kun 1,7kg.

R4 leveres som byggesett
For ytterligere opplysninger eller bestilling av R4, ta kontakt | |
|
| |
|
|
|